Total Pageviews

Tuesday, October 4, 2011

bertarung dengan waktu


Saya sentiasa tertanya-tanya, mengapa kebanyakkan mahasiswa yang telah melangkah ke tahun 2 atau tahun 3 di universiti merungut tentang kekangan masa yang dihadapi mereka. Kini, baru saya dapat merasai bahang menjadi pelajar tahun 2 di universiti, juga benar-benar kenal erti jerih apabila bertarung dengan masa. Jujurnya disini boleh saya katakan 24jam yang diperuntukan benar-benar tidak mencukupi untuk saya. Banyak tanggungjawab dan amanah yang perlu saya pikul dan laksanakan dengan baik. Terutamanya sentiasa akan berhadapan dan berinteraksi dengan buku-buku dan kertas-kertas kerja berbanding dengan manusia sendiri. Namun begitu, jangan sekali-kali menyalahkan masa. Kita perlu bijak mengatur masa!

No comments:

Post a Comment